בתערוכת היחיד של ניר אוחיון בגלריה פריסקופ מתגוררות מפלצות היברידיות שעשויות מרהיטי העבר והעתיד. 'אחרית הרהיט', עד ה 4.7.20

אחרית הרהיט

ניר אוחיון

אוצרות: אושרי כהן נדר ואור-יה רוזמן איזנשטדט 

מוצגת עד ה 4.7.2020

קצב החיים המהיר ואיתו הצורך האנושי הגובר בצריכה משולחת רסן, מנותקת מחסך ממשי, כאילו מתנגדת לחוקי הטבע ומבקשת הכל מהכל וכמה שיותר, מניעים את ערכיה הבסיסיים של התערוכה 'אחרית הרהיט'.

זהו מסע עתידני, על צירו של הזמן, המשגר את המתבונן לתקופה בה עולם העצוב נטש את קדושת הערך הצרכני ומגדיר מציאות חדשה שבה הוא מחובר לקהילה ונטוע בחברה ממנה הוא פועל. המושג 'קיימות' חובק בו זמנית את היש, הנמצא ואת ההתעוררות החדשה, הקסם שאבד בחיבור בין הפרטים הקיימים.

האמן מציג חזיון אפוקליפטי בלשון עבר, המתאר את הנקודה שבה פעפע הצורך לחזור אל הבסיס, כתוצאה מקריסת ערכי העולם המערבי אשר נבעה מעודף צריכה, תנועת פליטים, שינויי האקלים ובדידות אנושית מתוך הכרה שעולם העיצוב היה זקוק לניסוח מניפסט חדש, כמבין כי הוא זה שצריך להוביל את השינוי ולנטוש מתודות המובילות לעיצוב חסר משמעות. 

התערוכה 'אחרית הרהיט' מבקשת לחזור ולקיים את הקשר שבין מעצב-תרבות-חברה על ידי אובייקטים חדשניים הקורצים לתקופות קדומות בהם מעצבים האנישו ואף הפיחו חיים בכלים ופריטים עיצוביים. חומר הגלם לוקט על ידי האמן בדרכו אל הסטודיו והוא הפיך בו חיים חדשים. כל אחת מהעבודות הינה חתיכה אחת בפאזל שלם המספר את סיפורה של חברה, אשר קמה לתחיה רנסנסית, מתוקנת, על חורבותיה של היסטוריה אנושית שהתנתקה משורשיה על חשבון ערכי מודרניזציה וקידמה. 

התערוכה מוציאה אל האור מהות עיצובית חדשה על ידי הצבתם בחלל של חמישה סיפורים נתונים לפענוח ופרשנות אישית. כל סיפור אינדיוידואלי, שזור בסיפור המסגרת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s